Kogu moos, mustikamoos

neljapäev, 12. juuli 2007

Eelmise nädalavahetuse metsaskäigu järelkajadest...
Vanaisa ei ristinud mind plikapõlves asjata "metsaröövliks" - mulle tõesti meeldib metsas, isegi kui vihma sajab ja sealt midagi korjata ei ole. Esimesi valmivaid marju "kombainidega" rüüstavad metsalised ärritavad mind aga tõsiselt - oma lauale jõuab kümne sõrme abil ka moositeo jagu ämbrisse korjata ja viitsimatusest kannatagu pigem rahakott.
Aga kui metsaga seostub peale parkunud käte ka hilisem maitseelamus, on see lausa täiuslik ettevõtmine. Mustikasinised käed saab puhtaks sidruniga hõõrudes ja küünealused sõna otseses mõttes poolitatud sidruni lõikepinda küünistades :P
Peale mustikamuffineid ja jäätisekokteili ja plaadikooki jätkus paar kilo marju moosikski.


Moosi põhiretsept on sama, mis maasikamoosi puhulgi - ikka kilo marju ja pool suhkrut, ei enam, eriti meeles pidades, et mustikad sisaldavad arvestaval määral säilitavat bensoehapet. Purkide kuumutamise ja kaante keetmise kohta kehtib sama.

Tuleb tähele panna, et kui ei ole soovi mustikaid enne potti pistmist püreerida, siis tuleb poti põhja kallata ca 1/2 dl vett kilo marjade kohta ja ajada marjamass potis kuumaks ning alles seejärel kallata juurde suhkur ja kuumutada segades keemiseni. Edasi korjata vahtu ja keeta 10 minutit.
Metsamustikate kilohinda arvestades ma parem liitrihinda arvutama ei hakka...

Et murakarappa ma sel aastal üsna ilmselt ei satu (loe: ei jõua), siis on järgmised ilmselt õunad ja sõstrad (punased muidugi :P), mis turult ilma korjamata koju jalutavad, kui on mahti turule sattuda.


Veel mustikast:
Mustikamuffinid
Mustika-toorjuustuparfee
Mustika keefirijook

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Minu 2,5a poeg kommenteeris, et "ilus moos!". Teadagi, lapsesuu ei valeta :)

Pille ütles ...

On küll ilus moos :) Kuna metsast toodud mustikad sõin kõik niisama ära ja ise korjama nüüd paar nädalat ei satu, siis tuleb homme hommikul sammud keskturule seada..

Thredahlia ütles ...

Moos oli ilus, tõsi. Aitäh!
Aga seda, kuidas ilusast toidust ilusaid pilte teha, peaks keegi mulle käppapidi õpetama... "Nii laisk" olen ma ka, et asjakohast kirjandustki pole aega uurida olnud, aga teen oma oskamatuses (ja erakordselt põhjapoolsete akendega pimedas köögis) parima :D

Postita kommentaar