Kartulipannkoogid/kartulikotletid

reede, 22. veebruar 2008

Kartulipannkoogid
umbes 15 tk.

1 kg kartulit
3 muna
1 sibul
paar küünt küüslauku
meelepäraseid ürte (värskeid või kuivatatud)
soola
musta pipart
õli praadimiseks

Pese ja koori kartulid ning riivi jämeda riiviga. Suru kartulist peotäishaaval välja nii palju vedelikku, kui suudad. Haki sibul ja küüslauk.
Sega kõik komponendid korralikult läbi ja maitsesta soola ning pipraga.

Kuumuta pann rasvainega ja tõsta kartulisegu kuhjaga supilusikatäite kaupa pannile. Suru kook umbes poole sentimeetri paksuseks, et see korralikult läbi küpseks.
Prae kummaltki poolt pigem madalamal kuumusel 3-4 minutit kuni koogi pind on kuldne.

Serveeri soojalt kvaliteetse majoneesi ja murulauguga või ürdi-toorjuustuga.

Märkus: sibula võib vahelduse mõttes asendada hoopis riivjuustuga ja kui tainas sai ebapiisava vedeliku välja pigistamise tõttu siiski liiga vesine, võib sellesse hädaabinõuna segada paar supilusikatäit jahu või riivsaia lisada.

4 kommentaari:

KK ütles ...

Ma olen teinudki jahuga ning pole vedelikku välja pigistanud. Jube nammad on, mul muide eile uinudes just meenusid ja mõtlesin, et peaks lähiajal tegema :).

Anneli ütles ...

Olen sarnaselt kk-le teinud.
Ja kui viitsimist jännata on siis võib ka muid juurikaid riivitult veidi juurde lisada - aga lihtsalt selleks, et värvi anda.

Thredahlia ütles ...

Ma olen ka aeg-ajalt viitsmatusest jahuga teinud, aga siis on nad rohkem sellised pannkoogilised. Mulle see "kotletisem" istub paremini, rohkem rösti moodi.

Köögikombainiga riivides saab ka palju kuivema kartuli kui käsiriiviga ja on mugavam teha, aga mul kahjuks pole praegu sellist asjandust kuskilt võtta.

Kats ütles ...

Ilma jahuta on palju nämmimad! Täna proovisin ja kasutasin kartulile ja sibulele lisaks käepäraseid vahendeid (murulauk ja kikerherned), aga maitse oli ülemõistuse hea!

Postita kommentaar