Keeks ja sõstrakeeks

esmaspäev, 11. august 2008

Kodus pole internetti, internetionu on Ukrainas ja ei tule sealt tagasi enne 16. augustit. Jama. Nädalavahetus köögis ilma internetita… õnneks olen ma rotina endale mõne kokaraamatu muretsenud ja midagi on meeles ka ning kaustik blogieelsest ajast. Nii siis tuli meelde, et Pille hiljuti sõstrad keeksisse pani ja keeksi retsepti leidsin kaustikust. Tehtud ta sai, tehnilisest ebaõnnest hoolimata. Tainas vast oleks pidanud veidi tihedam olema, selline muffinitaina taoline, et marjad poleks põhja vajunud või oleks need pidanud taina pinnale laotama, mitte tainasse segama.


Sõstrakeeksi tainale lisasin ca 150 g valgete ja punaste sõstarde segu. Aga niisama hästi võib keeksisse lisada hoopis brändis leotatud rosinaid või hakitud pähkleid või kuivatatud puuvilju.
Keeks

3 suurt muna
160 g suhkrut
120 g jahu
150 g võid (>80%) + vormi määrimiseks
1 tl küpsetuspulbrit
näpuotsaga soola
tuhksuhkrut serveerimiseks
mannat või riivsaia vormi katmiseks

Lase munadel toatemperatuurile soojeneda, sega jahu küpsetuspulbriga ja sulata või.
Vahusta toasoojad munad suhkruga tugevaks heledaks vahuks. Sõelu munavahule küpsetuspulbriga segatud jahu, munavahtu ettevaatlikult alt üles segades. Lisa veidi jahtunud sulavõi.
Kalla tainas võitatud ja riivsaia või mannaga kaetud keeksivormi ja küpseta 180 kraadini eelsoojendatud ahjus 30-40 minutit. Katsu keeksi küpsust vahepeal puutikuga. Kui keeksisse torgatud tikk jääb puhtaks, on keeks valmis.

4 kommentaari:

Katja ütles ...

keeks on isuäratav :) valgeid sõstraid ei ole ma raatsinud kunagi küpsetistes kasutada kuna mu põõsas kannab vaid kümmetkond kobarat ja need rändavad otse oksalt suhu :) ise olen tähele pannud, et kui marjad jahus veeretada ja siis ettevaatlikult taignale segada, ei vaju nad põhja..

Thredahlia ütles ...

Valged sõstrad meeldivad mullegi väga. Turul müüdi neid kiloga :)

See põhja vajumine oleneb rohkem ilmselt siiski taina kontsistentsist ja küpsemisest. Jahu ja kuiva marja ei seo ju miski.

Katja ütles ...

mm.. mõtlesin et loputad ja kurnad marjad ja siis raputad jahuseks :)

aga sul on väga ilus blog ja ma leidsin selle üldse mujalt viidetest :)

Thredahlia ütles ...

Sel juhul tekib asjale jah sisu, aga sõstraid pesema pole ma oma elus veel sattunud :)

Tänan!

Postita kommentaar