Kohvi-pähkli beseed

pühapäev, 10. detsember 2006

 


Seniks kuni ma natuke seedin ja end labori poole tagasi ja transformeerima asutan... laupäevaõhtustest kohvibeseedest. Retsept on pärit "Kohviraamatust".

Pähkli-kohvi beseeküpsised
  • 3 munavalget
    2 dl suhkrut
    2 tl kakaopulbrit
    1 sl kohvipulbrit
    50 g purustatud mandleid või sarapuupähkleid
    150 g tumedat šokolaadi
Mikserda munavalged kohevaks vahuks. Lisa edasi vahustades vähehaaval suhkur. Sega juurde kakao, kohvipulber ja hakitud mandlid või sarapuupähklid. Tõsta küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile teelusikaga pätsikesed ning küpseta 130 kraadi juures 1,5 tundi. Ava ahjuuks ja lase küpsistel ahjus jahtuda.
Sulata šokolaad ja kasta jahtunud küpsised põhjapidi šokolaadi. Lase küpsetuspaberil tahkuda, enne kui serveerid.

Kommentaariks... Kirjas ei olnud, aga võtsin aegsasti munad külmikust välja soojenema, et ei peaks end vahustades halliks ootama. Kausi pesin ka Fairy'ga üle ja kuivatasin hirmus korralikult, vahetult kapist võetud rätikuga, et mingid rasvajäägid mind kohe kuidagi segada ei saaks. Mul lihtsalt ei ole beseega möödunud kordadest eriti sõbralikud suhted. Aga põmmpea, nagu ma olen, tobedusi tegin siiski ka. Tahtsin ilusaid beseesid saada ja üritasin neid tordipritsiga küpsetuspaberile sundida - ei tasu üritada, kui ka soov tekib. Purustatud pähklid, olgugi et peened, ummistavad sakkidega otsa kähku ära ja edasi peab ikka lusikaga mässama, aga selline ootamine ja solgutamine mõjub beseemassile üsna laastavalt, nagu juuresolevatelt piltidelt paistab.
Kuna mul lahustuva kohvi pulbrit kodus polnud (sest jooma ma seda ju ometi ei hakkaks), siis kasutasin imepeene jahvatusega Türgi kohvi - maitsele halvasti ei mõjunud, pigem hästi. Metsapähklid purustasin köögikombainiga ja mitte päris jahuks. Need tillukesed tükid olid besee sees pärast mõnusad. Kristallsuhkru asendasin tuhksuhkruga (kaalu ümber arvutatult), tundus kuidagi kindlam, arvestades, et minu praegu riiulil seisev suhkur millegipärast isegi hõõgveinis hästi lahustuda ei tahtnud.
Aga šokolaadist... tegin retsepti järgi tumeda sokolaadiga, aga minu meelest tappis see kohvi ja pähkli maitse väga ära. Järgmisel korral katsetan valge või piimašokolaadiga või vaatan, kuidas Kalevi koorekohvi oma sulamisomadustega on. ...kui üldse šokolaadiga mässata. Ilma maitsesid ka väga hästi.

Mõnusad olid, eriti kohvi kõrvale, ja kindlasti jääb see retsept edaspidigi plaani, kui need mõned muudatused on meeles kasutusele võtta.


0 kommentaari:

Postita kommentaar