Taimsed hoolealused

teisipäev, 22. august 2006


Pühkisin mina niiske lapiga täna õhtul oma Nopsise (hellitusnimi kuukingale) lehti ja mida mina näen... enda arust uue õievarre alget. Jupikajee, kas tõesti otsustas ta lõpuks peale pea aastapikkust puhkamist uuesti õitsema hakata. See oleks küll ütlemata tore. ... no või on miskid aurud täna pimikus mu pea totaalselt sassi ajanud. Igatahes ootan ja loodan. Vaikselt juba mõtlesin, et peaks substraadi vähem "mullase" vastu vahetama ja poti ühe sisekülje vetikast puhtaks pesema, pesitseb teist seal õige natuke, aga nüüd tuleb seda kõike vist edasi lükata.


Tõlvlehik ja alasti kaktus mahtusid ka pildile. Milliseid kindaid peab kaktust näppides kandma? Keevitaja omi? Kummikindast igal juhul ei piisa ja torkekohad sügelevad ilmselt mingil orgaanilisel põhjusel hullusti. Istutasin ümber, sest okaste puutumine vastu potiäärt ei olevat talle hea. Loodan, et mu nimetu tunneb end nüüd paremini. Kaktuste maailmas ma eriti kodus ei ole ja mingit liiki talle külge pookima ei hakka.


Enamuse ajast olen ikka taimedega sõber olnud, kui kaktuse käest torkida saamise korrad välja arvata. Seekordne oli esimne suurem tagasilöök. Pole hullu, tuleb olukorda parandada.
Minu uus nunnu on sulgvõhk. Vähemasti võib rahuga nädala kodust eemal olla, ilma et ta kuivamist kardaks ja liigsest valgusest, mida mul talle pakkuda pole, ta hullupööra vaimustatud ei olegi. Tundub ideaalne.
Draakonipuu on tagasi lõikamisest saati tublisti arenenud ja tundub, et pildil näha olevast lõhest tuleb üks haru veel - üldmulje on igatahes juba üsna kena.
Uued sidruniseemned on ka mulda pistetud ja tsitruseväetist üritan sel korral õigeaegselt muretseda :P

Praeguse seisuga on siis nunnud järgmised (kahaneva suuruse järjekorras):
1. Sulgvõhk (Zamioculcas zamiifolia) - tuleb välja, et hetkel moetaim :P
2. Draakonipuu (Dracaena sp.) - elus, kõige kiuste.
3. Sanderi draakonipuu ehk õnnebambus (Dracaena sanderiana) - endiselt ei ole bambus ja jah, kasvab vees, mitte mullas.
4. Tõlvlehik (Spathiphyllum sp.) - tore puhmas.
5. Kuuking (Phalaenopsis sp.) - suursugune nagu orhideele kohane.
6. Tundmatu kaktus - torgib va sinder.
7. Kalanhoe (Kalanchoe sp.) - kenad kellukakujulised õied.
8. Tärkamata sidruniseemned (Citrus limon)
Ise mahun ka veel küülikuga diivani peale istuma.

3 kommentaari:

Hellik ütles ...

Jumaldan Sulgvõhku :)
Ta isegi ei pahanda siis kui ma kolm nädalat ei kasta teda vaid kingib mulle pahandamise asemel uue ilusa lehevõrse (umbes nagu märku andes, et mina olin tubli ole sina ka!)

Thredahlia ütles ...

Mina ka, mina ka! Ja järjest rohkem hakkab meeldima.

Anonüümne ütles ...

Mulgi sulgv6hk. Ja muudki n6uab suuremat potti! ;)

Postita kommentaar