Lihtne kohupiimakook kogemata-õuntega

esmaspäev, 26. oktoober 2009

Ja kadus valgus... ju peame seda siin põhjamaises sügises siis endas kandma ja lähedastega jagama, kui end päikese käes laadida ei saa :)

See on üks pagana maitsev ja imelihtne kohupiima-puru-plaadikook, tiiruga kalli ämma kt. kaudu Saaremaalt.
Käesoleva aasta õunauputusest läks minu koogisse ülemise purukihi alla lahkelt õunaviilakaid, aga kook on ilma vast paremgi. Olen seda nüüd teinud ühe ja teise kohupiimaga, aga... kõikseparem saab pehme teraga ja mahedamaitselisest, mitte harilikust hapukast ja teralisest poevariandist või kohupiimapastast.
Pildil olev on küpsetatud Kurtna kohupiimast (mida ma ei jõua ära kiita), maamunadest, Kurtna võist ja osaliselt Kaarli talu jahust. Söödi ja kiideti... ja söödi veel. Tänud retsepti eest :)

Kohupiimakook kogemata-õuntega


Kohupiima-purukook

200 g võid
100 g suhkrut
500 g jahu
1 tl soola
1 tl soodat

400 g kohupiima
200 g hapukoort
6 muna
suhkrut maitse järgi
sidrunikoort

Haki või suhkruga, lisa soola ja soodaga segatud jahu. Töötle kätega või köögikombainis ühtlaseks puruks.
Sega kohupiim hapukoorega ja lisa ühekaupa munad ning maitse järgi suhkrut (mina panin 3-4 spl). Sega ühtlaseks. Maitseks võib lisada sidrunikoort.

Suru 3/4 puru küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile, vala peale kohupiimasegu, tasanda lusikaga ja kata ülejäänud puruga.

Küpseta 180-kraadises ahjus alguses 30 minutit fooliumi all ja siis fooliumita veel 30-40 minutit - kuni kook on kuldkollane ja tuba head lõhna täis. Lase jahtuda ja lõika ruutudeks (kui enne otsa ei saa).

Kohupiimakook kogemata-õuntega

2 kommentaari:

Reine ütles ...

olen seda proovimas :) ehk kùpsetamas, kùll aga ricotta ja jogurtiga...

Anonüümne ütles ...

see kook päästis minu päeva kaa! ja tõesti õnnestus täpselt retsepti järgides! Aitäh.

Postita kommentaar