Kõik kõrvitsasupist

neljapäev, 1. november 2007

Kõrvitsasuppidest olen ma varem ka kirjutanud, harilikest ja eriskummalistest. Lapsepõlvemaitsed kummitavad ja perfektsionismiuss ei anna rahu - kõik peab isikliku mätta otsast paigas olema.
Nüüd siis korduvate katsetuste kokkuvõte...

Kõrvitsaga ei tule koonerdada, veega siiski võiks ja piima peab olema piisavalt. Maisimanna annab mõnusalt juurde kollast värvi, kui kõrvits on kahvatuvõitu, ja naturaalne vanill... see maitseb lihtsalt oivaliselt.
Kiire, lihtne ja meeltele meelitav.

Magus kõrvitsasupp maisimannaga

3 dl vett
600 g puhastatud ja tükeldatud kõrvitsat
7 dl piima
100 g maisimannat
50 g võid (82%)
suhkrut
vanillikauna, vanillisuhkrut või naturaalset vanilliekstraksti

Koori ja puhasta kõrvits ning tükelda. Hauta kõrvitsatükid veega pehmeks.
Lisa piim ja või, lase tasasel tulel keema.
Lisa pidevalt segades manna, ikka vähehaaval, mitte kõik korraga. Kui on soov saada vedelamat suppi, peaks manna kogust oluliselt vähendama. Sellest supist saab jahtudes kõrvitsapuder.
Keeda tasasel tulel ja aeg-ajalt segades veel 15 minutit. Ära lase piimal põhja kõrbeda ega üle keeda.
Mõni minut enne valmimist lisa suhkur. Mina alustaksin vast 3 heldest supilusikatäiest kuni 6-ni, aga paneksin täitsa maitse järgi (häbenedes peab tunnistama, et pigem ikka 6...).

Vanillist:
Vanillikaun tuleks pikuti poolitada ja keema panna koos piimaga, hiljem supist välja võtta, loputada ja kuivatada ning torgata suhkrutopsi maitset andma.
Vanillisuhkru võib lisada koos hariliku suhkruga.
Vanilliekstraktiga tuleks maitsestada vahetult enne supi valmimist.
Mina kasutan hariliku suhkru asemel suhkrut sellest purgist, kus kasutatud vanillikaunad juba mõnest varasemast kasutuskorrast seisavad ja suhkru meeldivalt vanillimaitseliseks on muutnud.

Veel kõrvitsast:
Kõrvitsasupp/puder mannaga - see klassikaline
Kõrvitsasupp kookospiima ja melissiga
Ürtidega ahjukõrvitsad
Suussulavad kõrvitsa-õunapirukad

7 kommentaari:

Pille ütles ...

Mul oli ka plaanis täna kõrvitsa-mannasuppi teha - isegi retsepti printisin välja - aga viimasel hetkel tegin hoopis kõrvitsarisotot. Väga hea oli. Aga no pool kõrvitsat on ju veel alles..
See mainimanna kasutamise mõte tundub päris hea. Aitäh!

Thredahlia ütles ...

Aga palun - mulle ka tundus hea mõte :P

Kärt ütles ...

Tahaksin ka kõrvitsasuppi teha aga ei lubata, pidavat halvad lapsepõlvemäestused olema :(

Thredahlia ütles ...

Mina tegin suppi täiesti üksinda ja täitsa endale :D
Lihtsalt sellepärast, et rohkem sööjaid polnud hetkel võtta.

Või tuletab paljas lõhn ka juba halbu mälestusi meelde?
Eelarvamused ma ütlen - paras (kokanduslik) väljakutse.

Evelin ütles ...

Üksinda ja endale...mina teeks ka:)

Pille ütles ...

Tegingi piima-mannasuppi :) Aga nisumannaga ikka seekord. Õnneks oli kaunis kollane kõrvits, nii et värv jäi ikka ilus.
Aitäh inspiratsiooni eest!

Thredahlia ütles ...

Aga palun!
Minu kõrvits oli kaunis kahvatu ja maisimanna päästis palju :)

Postita kommentaar