Käies ühte jalga kõrvitsatega - appi!

teisipäev, 13. november 2007

Kõrvitsahooaeg on täies hoos... ja "juhe koos". Palun kopsikut ja panni, st. nõu.

Suppi on keedetud nii- ja naasugust, küpsetatud õuntega kahasse pirukat ja kokatud õunaseks kiirmoosiks, röstitud ahjus ürtide ja oliiviõliga, riivitud saiatainasse...

Kuidas veel teha kõrvitsast kõhurõõmu? Jajah, tean küll, et suure-laia interneti sees võib retseptidesse uppuda, aga need kipuvad tihti hirmus anonüümsed olema. Väljas kisub jõuluseks ja hinges tekib vajadus sooja äratundmise järele.

Risotto? Pumpkin pie? Küpsised? Pannkoogid? Vahvlid - need õhukesed? Ravioolid? Mõnd "soolast" suppi?
Kas keegi julgeb jagada kõrvitsakõrgust kogemust?

12 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Olen teinud rohkem soolast kraami nt. kõrvitsa-kartuli vormi põdrakonserviga ja kõrvitsa-tanguputru. Kui retsept huvitab, siis võin selle välja mõelda või veel parem, ära teha.

Evelin ütles ...

Kogemust väga palju jagada ei ole. Olen leivapaneeringus praadinud ja rooskapsastega potti pistnud. Mõlemad road olid täitsa mõnusad:) Ajal enne blogimist sain korra hakkama siduniküllase supiga, mis mind eriti ära ei võlunud.

Koogid teeb kõrvits aga tõesti mõnusalt mahlaseks! Mulle endale jäi ühes Oma Maitses silma juustukook kõrvitsaga ja seda plaanin ilmselt ise ka millalgi teha.

Maarja ütles ...

me saime just oma suure kõrvitsa otsa-lemmikud olid kõrvitsa risotto, siis see OM oktoobri supp, meil kippus ta lõpus pea kõrvitsasupiks kätte minema, mais oli nii moepärast. ja ravioolid kõrvitsa-juustu täidisega. na ja pille juurest leitud retsept kõrvitsa ja juustu pirukas, nimi ei tule meelde...

kuule, kas sokolaadid on juba kohale jõudnud? valge paki vahetusega võrreldes läheb müstiliselt kaua aega?

Thredahlia ütles ...

Risottost alles lugesin Pille juures ja tundus huvitav :)
Üldse tundub, et soolases variandis istub kõrvits mulle paremini, magusa kõrvitsasupi erandiga.
Kuidas Sa seda täidist ravioolidele teed ja millega serveerid?

Olen endiselt šokolaaditu :(
Mul on mingi toidupakineedus peal - küll jõuavad kohale hiljem, küll avatult... äkki ikka veel tuleb.

Maarja ütles ...

ravioolide sisse tegin segu ricottast, pisut parmesani, riivitud kõrvits, st. enne keetsin pisut ja siis püreestasin, teinekord lihtsalt keetsin riivitud kõrvitsast. loogika on ml loogiline:) ja siis maitseaineid mis meeldivad. mina sõin neid lihtsalt erinevate roheliste salatilehtedega, J tegi endale liha juurde.
tundub jah, et sokolaadipakkidega konstantne jama majas. ma siis võtan eesti ka igaks juhuks neid sokolaade peotäie kaasa.

Anonüümne ütles ...

Minu itaalia ämm teeb imehead kõrvitsarisottot - sellist hästi kreemjat. Tema teeb muidugi tunde järgi, koduskatsetamisel on meil kõige paremini õnnestunud minu suure lemmiku Anna del Conte õpetuste järgi tehtud risotto.

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/food_and_drink/recipes/article610747.ece

Anonüümne ütles ...

saan soojalt soovitada kõrvitsat koos aprikoosiga magusates küpsetistes. proovi näiteks keeksi sees... mina olen kõrvitsa sodistanud ja siis koos taina ja aprikoositükkidega ahju pistnud... kõrvitsast jääb tore mekk man... ja kui just asjatundjaga pole tegu, ei saa keegi aru, et maitse tuleb körvitsast...
LL

Thredahlia ütles ...

Suured tänud heade ideede eest!
Nüüd on tarvis ainult aega ja julgust, et järjekordsele kõrvitsale nuga sisse lüüa, esimene ots supiks vormistada ja siis uute ideedega edasi toimetada :P

enetimm ütles ...

Tavaline sai või kringel saab kõrvitsaga tehes väga mahlane ning seisab kauem. Aga ärge unsutage kõrvitsaseemneid. Olen neid vähese oliiviõliga ja paprikaga seganud ning siis madala kuumusega ahju torganud, vahetevahel segades. Väga head (ja kasulikud) nagistada!

Unknown ütles ...

2006 a.veebruari eesti naises oli moekokk maru poolt tehtud kaerahelbe-kõrvitsa-shokolaadi küpsised ja minu meelest õudsalt head tulid, panin kõrvitsat isegi rohkem kui ette nähtud ja kuna kõrvitsa olid veidi soojad siis shokolaad sulas mõnusalt ära ja hea shokolaadi maitse oli, polekski nagu kõrvitsat sees, igatahes soovitan proovida, väga mõnusad.

Thredahlia ütles ...

Veelkord aitäh!
Pisipahalsed on mind hetkel murdnud, aga kui oma köögi ja kõrvitsa manu tagasi pääsen, siis hakkan otsast katsetama :)

Anonüümne ütles ...

Tänaseks on muidugi Time'si link loetamatuks muutunud :( Kas kellegi on toda Anna del Conte risotoretsepti kuskil paberile kribatud? Tiiu.

Postita kommentaar