Maailma parim kapsa-hakklihahautis

neljapäev, 15. oktoober 2009

Ja nii ongi :)
Mina paremat ei ole söönud :D
Kapsas hakklihaga on klassika, eksole. See siin on veel parem kui klassika :P

Kapsa ja hakkliha vahekord käigu koka maitse ja rahakoti järgi. Tuleb ainult meeles pidada, et kapsas kaotab kuumutades kõvasti mahtu ja kui alguses silma järgi parajalt liha panna, siis pärast on tulemus natuke liiga lihane (kui saab üldse liiga lihane olla, minu maitsele saab). Pildil on see "natuke liiga lihane". Aga mul meeslemmik on õnneks lihausku :P

Kapsa-hakklihahautis


Maailma parim kapsa-hakklihahautis

üks keskmine kapsapea
2 sibulat
500 g seahakkliha
ca 100 g tükk ehtsat suitsupeekonit
ca 3 dl õlut
soola
musta pipart
ei mingit õli sel korral

Ribasta kapsas ja haki sibul, kuubista peekon.
Pane pott peekonikuubikutega tulele, pruunista. Siis lisa kapsas ja kuumuta keskmisel tulel aeg-ajalt segades.
Samal ajal prae pannil hakkliha sibulaga ja maitsesta tugevalt soola-pipraga. Kalla kapsa hulka ja sega läbi.
Nüüd kalla pannile õlu, sega kogu hea maitse pannilt õlle sisse ja kalla seegi kapsaste otsa, sega läbi.
Siis keera tuli päris madalaks, kata pott kaanega ning hauta aeg-ajalt segades kapsa ja liha pehmenemiseni (mina harilikult lasen tunnijagu haududa). Serveeri keedetud kartulite või kartulipudruga.

23 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Pole midagi raskemat kui klassika tegemine. Igal ühel on sellega mingi oma kogemus. Mida lihtsam on seda keerulisem on see perfektseks teha. Peekoni v pekikuubik on ka mul alati kohustuslik olnud. Õlu on uus idee - kohe proovima ;)

Anonüümne ütles ...

Peekon ja õlu on uus lähenemine, kuid hakklihadest tarbin ainult kraabitud kalkunikintsuliha. ükski muu hakkliha sellele ei sekndeeri. ma eelistan aga ka porgandit ning zukkinit panna, igale oma, peekonit proovin ka kindlasti.

Anonüümne ütles ...

Võib lisada tüümiani, aga see on iseenesest mõista maitse asi.

Thredahlia ütles ...

Ei ole see vanaema moodi klassika nii keeruline midagi - tuleb ainult peekon rasva vastu vahetada ja õlu veega asendada :) See on ka hea, aga mu meelest mitte niiiii hea.

Ma nii resoluutselt ennast köögis ei kammitseks, et ainult ühe looma liha tunnistaks :)
Kasutan vahel ka kalkunit, aga mitte sel moel ja selles roas.

Kaur ütles ...

Meil antakse tööl maailma parimat hakklihahautist. Retsepti ei tea, aga seal on vist poole kapsa asemel porgand. Jube maitsev on igatahes.

Tynis ütles ...

Sakslastel olla väljend et Porgand teeb kõik paremaks v, peenemaks.

Thredahlia ütles ...

Porgand sobib tõesti hästi, kui eriti porgandine tuju on :)
Samas teeb porgand ka kogu hautist magusamaks ja sel juhul ma vist sabatundega jätaks õlle ära, äkki läheks häid asju liialt paljuks.

Lauri Ligi ütles ...

No sina ikka jaksad! Paned siin inimesed päise õhtu ajal vesistama!

Anonüümne ütles ...

Oh, oligi homme plaanis hautist teha ja õlu tundub väga huvitav mõte olema :) Aga kas õlu peaks olema tume või sobib hele õlu ka??

Thredahlia ütles ...

Pole ullu, Lauri, nüüd vutt-vutt poodi ja pliidi äärde :P

Thredahlia ütles ...

Mul sel korral läks hele, aga ilmselt sobiks ka tume. Sobib sorts seda, mis endal juua sünnib :)

Pille ütles ...

Pean ka tunnistama, et peekonikuubikuid ja õlu pole lisanud kapsa-hakklihahautusele varem (ma seni "porgandiusku" olnud). Samas õllekapsaid olen teinud ju küll.
Panen retsepti kõrva taha :)

Profa ütles ...

Peekon ja õlu on ok, mina kasutan toitudes lahjemat tumedat õlut enamasti, sobivaim on "Tõmmu Hiid". Vahest olen teinud kapsaid tiba palsamiäädikaga, kah huvitav.

Thredahlia ütles ...

Pille, pane jah kõrva taha. Pärast viib koos kõrvadega keele alla :P

Profa, mul on ka tavaline taks Tõmmu Hiid, joomiseks ja toidu sisse ja üleüldse, aga sel korral oli vist Kuld kappi sattunud, kui ma ei eksi.

Anonüümne ütles ...

Väga maitsev, tänud retsepti eest! Praeguse ilmaga sobib kuidagi eriti hästi. Mrgrt

Pille ütles ...

Tõesti maitsev, hea Thredahlia :)

Anonüümne ütles ...

puhtlat lugemise pealt tekkis küsimus, et vedelikku selles retseptis liiga vähe pole? Ainult 3 dl õlut? Või sain millestki valesti aru?

Thredahlia ütles ...

Eelmistele aitäh!

Viimasele - ei ole vähe. Kapsast ei hakka ju vedelikus keetma, kaane all tasaselt hautama ja aeg-ajalt segama ikka hoopis. Selleks on poti põhja ainult natuke vedelikku vaja.

Anonüümne ütles ...

Maitse üle ei vaielda, vaid kakeldakse:) proovisin ära, ausalt , õlut eelistan rüübata hautise kõrvale

Elis ütles ...

Tegin ära ja lihtsalt super! Tänan hea mõtte eest.

Thredahlia ütles ...

Võib nii sisse, kõrvale kui ka sisse ja kõrvale.

Elis, tore kuulda :)

Marju ütles ...

ülimaitsev! Isegi siin Filipiinidel kus kõiki vajalikke toiduaineid pole saadaval (hakkliha asendas peenikeseks hakitud sealiha ja miski peekon sai leitud sügavkülmaletist), kukkus uue lähenemisega valminud vana lemmik välja lihtsalt fantastiline!
Kuigi ma algul õlle kasutamise osas tükk aega kahtlesin, sest ma ei kannata õlle maitset ega lõhna, sai lõpuks roog ikkagi vungi sisse kohalikust San Miguelist ja võin kinnitada, et roog maitseb imehea isegi õllevihkajatele :)

Anonüümne ütles ...

Suurepärane leid. Tänan autorit ja google'i otsingut :)

Postita kommentaar