Paar faktilinki enne nädalavahetust

neljapäev, 25. jaanuar 2007

Oliivõli rikneb külmikus niisama kiiresti kui kapiriiulis ja miks peab oliivõli, piima, võid ja õlut alati pimedas hoidma (Harold McGee blogist).
Ja kuidas kodustes tingimustes võimalikult lollikindlalt head ja mahlast liha teha... (khymos.org)

5 kommentaari:

Ruudi ütles ...

Ma ei viitsi isegi noid blogisi lugeda, mida sa siin lingid. Aga oliivòli hangub ju kùlmkapis.. Selleks, et tomatikaste ei làheks hallitama lastakse tilk olivòli peale, ning see on alati hangunud jàrgmiseks korraks, sama ka tuunakala peal olev òli... Kuidas seda pàrast valada saaab siis? Pole enne kuulnudki, et keegi òlisi hoiaks kùlmkapis...

Thredahlia ütles ...

Inimesed on harjunud asju külmikus hoidma, et nende säilimist pikendada. Nt. avamata pudelit kiputakse siinmail tihti külma panema, et seisab seal kauem värske. Oliivõli puhul see lihtsalt ei kehti, just sellesama kristalliseerumise pärast, sest lahustunud küllastamata rasvhapetega osasse jääb seetõttu vähem kaitsvaid antioksüdante. St. sel juhul madalam temperatuur ei pikenda säilimisaega.

Valamist see ei sega - soojenedes muutub õli jälle vedelaks.

Mulle jälle tundub huvitav see viimane lause:
"As many cooks know, you can make a plain vinaigrette very thick and creamy simply by serving it and the salad ice-cold."

Anonüümne ütles ...

ma olen liha niisama kilekotti pannud, nüüd proovin siis ka selle variandi ära. igaljuhul lihahimu ajas seal juuresolev pilt peale.

Anonüümne ütles ...

maarja olin, ei tea miks ta tahtis mu anonüümseks jätta

Thredahlia ütles ...

Mulgi tekkis selline hunnitu himu. Ei saa lasta sel omasoodu elada, peab ka ikka ära proovima :P

Postita kommentaar