Eesti toidublogidest

reede, 10. oktoober 2008

Kirjutaks millestki, eestikeelsetest toidublogidest näiteks.
Noh, kuna mul hetkel isiklikku kööki pole ja kell kaks öösel kooki ei küpseta :P

Kui mina 2005. aastal savijalgadel alustasin ja sedagi ei teadnud, mis teemale lõpuks pidama jään, valitses eestikeelsete toidublogide maastikul igav liiv ja tühi väli, tsiteerides kirjandusklassikuid. Aga et käsitöö on aeganõudev ja aega mul enamasti pole, ent sööma ometi peab, jäi toit mingi aja jooksul peamisks. Ja nii on see jäänud :)
Pille kirjutas Eestist hoopis eemal elades paralleelselt eesti ja inglise keeles. Tema eestikeelne blogi hääbus, sest milleks kulutada aega ja end korrata, aga selle asemel on uue hoo sisse saanud Nami-nami retseptikogu ja foorum, tänuväärt ettevõtmine!
Igapäevasele jälgimisele aga kuulusid enamuses hoopis erinevad võõrkeelsed ilupiltidega toidublogid ja nii veel pikka aega.

Viimase aastaga on aga entusiaste-toiduhuvilisi blogijaid tekkinud juurde nagu seeni pärast vihma. Enam ei jõua hästi järge pidada :) tundub, et paljud ongi just foorumitest, Nami-namist, Perekoolist ja Toidutarest teiste hulgas, hoogu ja eeskuju saanud.
Mingit nimekirja peamiselt toidust blogijatest üritan sellegi lehe alumises paremas nurgas siiski hoida, aga andke julgesti teada, kui mul keegi kahe silma vahele on jäänud.
Lausa ebaõiglane oleks kedagi teiste hulgas esile tõsta, sest eks meie hulgas ole erineva teadmistepagasi, silmaringi, eelistuste ja võimalustega inimesi. Ühed kajastavad oma igapäevast toidulauda nii hästi, kui oskavad, teised nopivad üles riputamiseks paremaid palu, mida sõpradelegi soovitada. Ühtedel õnnestuvad paremini koogid, teistel praed, kolmandatel hoidised. Ja kõik meist pole kaugeltki fotograafid, mõne ereda erandiga. Aga ju me areneme, kui huvi ei hääbu, sest eks pildiga retsept isutab ikka kordades rohkem kui ilma. Midagi igaühele!
Tekivad lausa lemmikblogid, mille pidajate maitse-eelistused enda omadega paremini kattuvad või pildid eriti isuäratavad tunduvad.

Aitäh kõigile "kaaskannatajatele" ja nobedaid sõrmi, köögis ja arvuti taga!

Mingi ülevaate eestikeelsetest leiab blog.tr.ee vastavast kanalist, Nami-nami foorumiteemast ja siitsamast (valimatult uut ja vana, sest nii nad mul Google Reader'is kirjas on):

6 kommentaari:

Veronika ütles ...

Kusjuures, minu teekond oma blogini algaski sinu ja Pille blogisid lugedes :) Aitäh!

Veronika

Thredahlia ütles ...

Vabandan oma "kurja" eeskuju :P
Aga palun!

Juc ütles ...

Jagan täiesti Sinu arvamust, Thredahlia. Blogimisega alustades hakkasin lisama sinna ka linke lemmikutest, ühel hetkel avastasin, et tegelikult on nii palju häid blogisid, et ei ole mõtet kedagi esile tuuagi, kõik hiilgavad millegagi. Aga mina toimisin Sulle vastupidiselt, kui Sina tegid ära tubli töö ja lisasid kõik siia blogirulli, siis mina võtsin kõik üldse maha ja käin siin Sinu juures aeg-ajalt linke taga ajamas :)

Treener ütles ...

Ahoi! Ehk pääsen minagi Sinu blogirulli sisse? Sinu link on mul juba olemas. http://treener.blogspot.com/

Thredahlia ütles ...

Juc - nad on mul ju readeris olemas, vabalt võin neid selle kaudu ka jagada :) üritades kedagi mitte eriti esile tuua.

Treener, aga palun :)

Anonüümne ütles ...

Kõigepealt sulle suured tänud, et sinu blogis saab tarkusi ammutamas käia.

Tuleb tunnistada, et mina sain innustust eelkõige Soome toidublogijatelt (aastate jooksul olen muidugi ka paljude põnevate ingliskeelsete blogide lugeja olnud). Soome blogijad aga tekitasid tugevalt mina-tahan-ka-tunde. Huvi Eesti toidublogi-maailma vastu on tulnud alles enda blogimisega seotult.

Mõne kuu pärast hakkan juba blogi 2. sünnipäeva pidama, aeg on kiirelt läinud.

Postita kommentaar