Lehttainaamps pommu ja parmesaniga - tänane õhtusöök

pühapäev, 13. mai 2007

Kiire ja lihtne õhtusöök reedesest lehtainaülejäägist. (Parmesan on tänu pastalembusele külmiku püsiasukas ja oliivõli on ka salati jaoks alati olemas. Ehk siis kiirelt koduste vahenditega.)

Kaasaegsed pommusordid (poes enamasti need ongi - tööstuslikult võimalikult efektiivselt kasvatatud) ei vaja üldjuhul enam soolaga üleraputamist ja seista laskmist ning loputamist, nagu enamus retsepte õpetab, et kibedust kaotada - nad lihtsalt ei ole kohe alguses üldse kibedad.


Lehttainaamps pommu ja parmesaniga


baklažaani (e. pommut e. munataime, Solanum melongena)
lehttainast
parmesani (ehtne on parem, ja täitsa müügil)
head külmpressi oliivõli (extra virgin)
soola
musta pipart

Pane ahi 225 kraadi peale sooja.
Rulli lehttainas natuke õhemaks ja lõika ruutudeks. Pese pommu ning viiluta umbes poole sentimeetri paksuselt (paksemad ei küpse korralikult läbi).
Lao pommuviilud tainaruutudele, pintselda tainas ja pommuviilud üsna ohtralt üle külmpressi oliivõliga (või mis muu asi veel saab olla "ekstra neitsilik", eksole :P). Raputa kergelt üle musta pipra ja soolaga (viimast ainult soovi korral). Lõika kartulikoorimisnoaga peale mõned parmesaniviilud ja torka kuuma ahju.
Küpseta, kuni tainas kerkib ja hakkab jumet võtma.
Naudi värske salati ja toreda kaaslasega (hea vein ei tee ka paha).



Analoogselt võib lehttainaruudule pista ka pommu- ja tomativiilu (sugulased nad ju ongi) ja kõige otsa õhukese viilaka mozzarellat... või mida iganes muud meelepärast - igal juhul on lihtne ja maitsev.

3 kommentaari:

Pille ütles ...

Nii tore näha, et keegi veel baklažaane pommuks kutsub!! Ma olen Nami-namis üritanud seda juba tükk aega teha, sest mul see sõna nii meeldib:)
Olin üsna nördinud, kui Ekspressi toimetaja eelmisel nädalal mu pommu baklažaaniks muutis ja põld-võõrkapsa rukolaks:(

Thredahlia ütles ...

Heh, see munataim ei taha mul üle huulte kohe kuidagi libiseda ja baklažaan kõlab valesti. Pommu on ju ilus nimi :P

Anonüümne ütles ...

ma seda pommut kuulsin täiesti esimest korda, hea kõrva taha panna.

Postita kommentaar