Teise päeva kartulipuder: karjuse pirukas

neljapäev, 22. märts 2007

Karjuse pirukas on minu teadmist mööda pärit kuskilt sealt Iirimaa kandist ja tehakse originaalis lambalihaga. Igatahes on see maitsev viis ära kasutada eelmise päeva kartuliputru, kas või hariliku segahakklihaga. Siin on üks konkreetsem retsept ka :)

Siiani parim välja kukkunud variant (pildil): põhja rohke soola, pipra ja küüslauguga praetud lamba- või veisehakkliha (puder on ju mage), ca 1 dl veise- või vasikapuljongit, siis lahkelt konservherneid, peale kiht kartuliputru ja veidi riivjuustu. Küpsetada paarkümmend minutit 200-kraadises ahjus, riputada üle juustuga ja küpsetada veel 10 minutit. Keele viis alla :)

Hakklihale võib lisada ürte (nt tüümiani) purustatud tomatit või puljongit ja hautada palju pikemalt - seda maitsvam saab.

Karjuse pirukas Karjuse pirukas

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Iga kord, kui ma siia lugema tulen, ajad sa mul jubedamalt isu peale. See on kohutavalt traagiline, arvestades, et ma ise neid asju iialgi isegi mitte ei üritaks järgi teha.

Aga kui sa kunagi kuskil oma väikese söögikoha avad, siis ma ilmselt taotleks püsikliendikaarti :)

Thredahlia ütles ...

Mis kõige hullem, ma ajan endale ka isu peale :P
Muide, isegi purgisupi-poissmehele või niisama köögivõõrale "kartulipudruvännile" peaks karjuse pirukas täiesti jõukohane olema!
...aga suurest õelusest ja austusest inimkonna vastu ma lähiajal oma söögikohta avada ei kavatse.

Anonüümne ütles ...

Mkm, sa ikka ei tea seda poissmehe värki. Ma selgitan, kuidas poissmeestel see asi käib? See, kas midagi on üle jõu või mitte, ei sõltu mitte vajalike aineste hulgast, nende valmistusviisist ega tegemisele kuluvast ajast vaid... vaid ainult toidu valmistamiseks vajalikke sammude hulgast.

Praemuna: 1) võtad kapist mina 2) lööd pannile 3) võtad mõne minuti pärast ära.

Pakisupp: 1) ajad vee keema 2) kallad paki sisu vette 3) võtad kümne minuti pärast tulelt.

Kõik paari sammuga tehtavad toidud on poissmehele jõukohased. Aga niipea, kui on toidu valmistamiseks vaja teha 5-6 või rohkemgi tegevust, kasvab keerukusaste meesterahva jaoks üle jõu käivaks. Igasugused hakkimised, ülevalamised ja katmised - oh ei!

Postita kommentaar