Suitsukalasalat

teisipäev, 12. detsember 2006

Kala puhastamine ei kuulu just mu lemmiktegevuste hulka, aga kui konkreetne isu vaevab, siis peab ju midagi ohverdama. Ja turul käia on alati tore, ega siis ainult kalaletiga ei pääse, ikka on Tellissaare õunu ja maasuitsu sinki ja lambahakkliha ja kõrvitsat ja jogurtit ja hapukapsast vaja ja siis eeslit, kes selle kõik koju veaks. (Ei ole kuri vihje, see eesel olin ma keset päeva ikka täitsa ise.)

Suitsukalasalat

  • Kuumsuitsukala ja külmsuitsukala (4:1)
    Mahedat majoneesi (Hellmann's Real)
    Sibulapealseid
    Rukkileiba kõrvale hammustamiseks
Kogused käivad sügavalt sisetunde järgi :P
Puhasta kalad ajalehe peal nahast ja luudest, keera ajaleht rulli ja viska ära. Kätelt saab lõhna ära neid peale jaheda veega pesemist sidruniviiluga hõõrudes.
Sega kalaliha majoneesi ja hakitud rohelise sibulaga :)

Sel korral kasutasin kuumsuitsu räime ja külmsuitsu makrelli (ehk rahvakeeli skumbriat). Ainult räimest saab ka, aga natuke külmsuitsukala annab õige meki. Selle viimase jaoks on hea majonees ka oluline :). Äärmise häda korral võib "kanget majoneesi" hapukoorega segada, aga see pole see. Roheliste sibulapealsete asemel võib hakkida mõnd mahedama maitsega sibulat ja igasugu muud ürdid ei ole ka otseloomulikult keelatud.
Kui salatit süüa "salatina" ja mitte leivakattena nagu mul kombeks, siis võib lisada veel muna või kodujuustu, keedetud riisi, jne.


4 kommentaari:

Pille ütles ...

Ma ei ole ka suur kalapuhastamise armastaja, aga suitsukalasalati jaoks aeg-ajalt võtan selle raske ja vaevalise töö ikka ette. Viimati tegin umbest-täpselt sama salati kuumsuitsusavoriiniga. Väga hea sai:)
Muide - mis Tartu kohvikut ma täna kindlasti-kindlasti külastama peaksin??

Thredahlia ütles ...

Nüüd on küll juba hilja soovitada, aga ülikooli kohvik on alati hästi meelde jäänud, aga häid kohti on palju :) wilde ja pierre ja...

Pille ütles ...

Nagu ma näen, siis keegi 'upitab' end uude bloggerisse:) Mind pole veel kutsutud, ikka ootan. Nuuukks..
Ilusaid pühi Sulle!

Thredahlia ütles ...

Jaa, upitan hoolega, aga paras nikerdamine on see küll :P Nagu ma aru sain, siis nüüd peaks vist kõik saama upitada.
http://buzz.blogger.com/2006/12/new-version-of-blogger.html

Postita kommentaar