Piparkoogid sinihallitusjuustuga

pühapäev, 10. detsember 2006

Sel korral on tegu retseptiga, mida ma olen kohanud sama sõnastusega, aga väidetavalt erinevatest allikatest, nii palju kui retseptist üldse rääkida saab. Aga idee on huvitav ja tundus järjekordsel laupäevaselt mõnusal veini-toidu-jutuõhtul proovimist väärt (oli ka :P). Pähkli-kohvibeseesid proovisime ka, aga neist kunagi hiljem.


Piparkoogid sinihallitusjuustuga
  • 500 g piparkoogitainast
    150 g sinihallitusjuustu
Sinihallitusjuust (algses retseptis 125 g, aga pakk oli suurem ja liiast ei saanud) riivida külmalt või mõni pudedam variant murendada sõrmede vahel. Piparkoogitainas rullida küpsetuspaberil õhukeseks ristkülikuks (või kaheks) ja lõigata ääred sirgeks. Katta tainas ühtlaselt juustuga ja keerata tihedalt rulliks. Rulli hoida külmikus, et oleks mugavam viilutada. Külmast rullist lõigata umbes sentimeetripaksused viilud, laduda küpsetuspaberiga kaetud plaadile ja küpsetada 175-kraadises ahjus 9 minutit. Lasta jahtuda ja serveerida.
Seista need küpsised ei taha ja parimad on vahetult peale jahtumist. Nii võis algsest retseptist lugeda ja tänase hommikukohvi juures tõdesin seda isegi :P

12 kommentaari:

Krentu ütles ...

Mul tuli sellega meelde üks ammune juhtum, kus me tegime korvikeste täidiseks sinihallitusjuustu vahukoorega ja midagi oli seal veel. Ja Sa ei kujuta ette, kui kohutav see asi järgmisel päeval oli - hallitus sai ju kõvasti substraati juurde ja fermenteeris kontrollimatult. Me vist pesime pärast proovimist hambad ka puhtaks :)

Thredahlia ütles ...

Täitsa usutav :D, elus asi see juust ju ikkagi. Küpsenud tainas heaks subsraadiks vist ei kvalifitseeru või vähemasti sellele hallitusele-juuretisele hästi ei maitse, aga nii head need küpsised sellegipoolest ei olnud kui eile õhtul.

KK ütles ...

Omapärane kooslus:). Piparkoogitaigen meenutab mulle eelmist nädalat. Nimelt juhtusin reedel rimis testima pirukaid, mille täidiseks oli pohlamoos ja piparkoogitaigen. Sellised piklikud ja kaaluga müüdi, väga omapärane maitse oli.

Pille ütles ...

Ma olen lihtsalt piparkookidele sinihallitusjuustu peale määrinud, ka väga maitsev. Täpselt selle retsepti kopeerisin nami-namisse kunagi soomlaste Pirkka-lehelt, aga ise pole veel järele proovida jõudnud. Eks ma siis nüüd proovin:)

Thredahlia ütles ...

Tundub, et seda retsepti on mitu korda tõlgitud, aga mitte alati algallikale viidatud :) Toidutares on viiteks "Targu talita" ja Sirje Rekkor.

Anonüümne ütles ...

ma olen kah varemalt söönud lihtsalt piparkooki ja siis kõrvale hammustanud hallitusjuustu. oi oli hea veiniga.

Anonüümne ütles ...

geniaalne mõte, nii palju jaksan ehk minagi "piparkooke" küpsetada :)

Thredahlia ütles ...

https://www.maaleht.ee/?page=6620&grupp=targutalita&artikkel=375

Anonüümne ütles ...

Natuke inimesekeeles kommentaari ka siia fermentimise ja muu ugri-mugri jutu vahele :P

Mina, kelle kokkamiskogus on rangelt limiteeritud (helgematel kuudel ulatub isegi kuni 3 korrani!), võtsin kätte ja tegin ära.
Rulli tegin õhtul valmis, ahju viskasin järgmisel hommikul. Eriti mugav- ise paned ennast riidesse ja koogid saavad samal ajal valmis! Aga ahjus olid nad küll u 13 minutit, sest 9 ajal oleksin ma ainult toorest tainast saanud :)
Tööl igatahes ei usu enam keegi, et ma maailma kõige si**m kokk olen :D ...mida ei olnud nüüd küll plaanis tõestada...
Tänud, Merq!

Thredahlia ütles ...

Aga palun :) Ära räägi end hädisemaks midagi, kokkamine pole keerulisem kui relva käsitsemine. Peab lihtsalt õige relv olema :P
(Kui 9 minutist ei piisanud, siis olid sul lihtsalt paksemad viilud).

Anonüümne ütles ...

Tõsiselt head olid:)
Ainult, et suure kiiruga sai piparkoogi tainas poest ostetud ja see ei olenusd kuigi hea. Õnneks see ei seganud üldist maitseelamust. Osa rulle tegin soolase maapähkivõiga, polnud ka paha. Kella ei viitsinud vaadata, u 10 minutiga sai valmis küll:)

Aga suvesse tagasi minnes, kas su orhidee läks õitsema või olid need ainult õhujuure võrsed?

Kena aastavahetust,
sirvija

Thredahlia ütles ...

Õhujuure otsa tunnen oma pisikesest kogemusest olenemata nüüdseks juba ära. See oli siiski õievars, mis praeguseks on oma 7-8 cm pikk :) Vahepeal puhkas kasvamisest, nüüd venitab end jälle edasi, vast kevadeks näeb õisi ka.

Postita kommentaar