Lahkame hommikusööke vol7 - pudruhommik

teisipäev, 20. jaanuar 2015

Spelta-, rukki- ja kaerahelbepuder või odrahelbepuder, täistera ja mahe, moosiga või võiga või millega kellelegi maitseb, mitte üle korra-paari nädalas, suurtele kohviga ja pisikestele piimaga.
Kes kurdab, et täisterapuder keeb kaua - ei kee, kui eelmisel õhtul koos vedelikuga potti valmis mõõta ja külmikus liguneda lasta, aga maitse ja tekstuurivahe on kiirhelvestega võrreldes üüratu.

Untitled

6 kommentaari:

KK ütles ...

Mul on lapsepõlvest peale kiiks nokkida kõik need "head tükid" pudru seest välja kui on kasutatud täistera või sellist klassikalist helvest. Seetõttu ma ka lapsena pudrutitt polnud, mulle ei maitsenud. Nüüd olen sööma hakanud aga enamasti ikka eelistan kiirhelbeid, mida rohkem erinevaid koos, seda huvitavam maitse. Hiljuti leidsin 8viljahelbed :)

Thredahlia ütles ...

Ma ka lapsena ei sallinud, eriti mannaputru, brrr, aga ülikooliajal käis pudruperiood peal (hea odav ka peale kõige muu). Samas kiirhelbeid pole ma kunagi väga sallinud, ikka leotatud täisterahalbed on meeldinud.

KK ütles ...

Puder on praegugi osades peredes majanduslikel põhjustel.
Mulle manna just maitses :), meil söödi alguses võiga ja siis moosiga. Mida ma kohe üldse ei sallinud, oli tugev kaerahelbepuder kisselliga, võeh. Vanaema armastas alati keeta hästi paksu pudru.

Thredahlia ütles ...

Majanduslik põhjus ilmselt on kahjuks valdav põhjus ja see piirab oluliselt ka lisaneid, millega seda hommikurituaali mitmekesistada võiks... lisaks vildakale arusaamale igahommikuse pudru kasulikkusest.

Kairi ütles ...

Kas peab eelnevalt täisterahelbeid leotama? Olen teinud nii, et keedan paar min, keeran tule kinni ja lasen veel u 5-10 min (oleneb, kaua muu tegevusega aega läheb :)) kaane all paisuda. Müslis on ju toored v röst-helbed ja kõlbavad ka süüa.

Thredahlia ütles ...

Ei, loomulikult ei pea leotama. Ka lausa toorelt võib süüa a la müsli. Samas keevad jämedad täisterahelbed (ei mõtle eeltöödeldud täistera-kiirhelbeid), et tavapärase tekstuuriga putru saada oma 20 min. Eelneva leotamisega saab seda aega mitu korda lühendada. See aeg on mulle hommikul oluline, kuna pudru keetmine eeldab siiski valvamist ja segamist ja ei saa samal ajal muude ettevalmistustega tegeleda :)

Postita kommentaar