Lahkame hommikusööke vol5 - munahommik

laupäev, 17. jaanuar 2015

Munahüüve juustu, paprika ja lehtkapsaga. Hüüve võiks ka tinglikes jutumärkides olla, sest lisandiga koos valmistades pole see lisanditest tuleva niiskuse tõttu selline kreemine ja suussulav nagu ainult munast või munast-vahukoorest, aga siiski hoopis teistmoodi hea. Lehtlapsas oli täna huvitav eksperiment, aga uskuge - spinati, nõgese või lehtpeediga on parem :)

Untitled

Muna võiks hommikuti süüa palju tihemini, kas või iga päev. Esiteks on muna väga tervislik ja teiseks hoiab kõhu palju kauem täis kui puder või võileib, rääkimata hommikusöögihelvestest (kes neid küll ostab ja sööb?). Muna vähendab söögiisu isegi kuni 36 tunni vältel :) Samuti aitab muna söömine täiesti tõestatult neid, kel aasta alguses popi teemana on kavas kaalu alandada. Paraku aga juhtub hommikuti ikka nii, et pliiti kurjaks ajamata jogurtit või võileiba haarata tundub kiirem ja mugavam, kui iga minut on arvel... Tundub, sest munahüüve või omlett ei võta tegelikult kuigi palju aega ja saab ilmselt kiiremini valmis kui puder. Ja keetma ei pea mune üldse hommikul - selle võib õhtul ette ära teha :)

4 kommentaari:

KK ütles ...

Oi, ostavad ja söövad küll! Mul on mitu tuttavat, kes räägivad, et "krõbud" on hommikul piimaga lastel "must have". Minu meelest räigelt magusad, pigem juba mõni asjalik müsli.

Thredahlia ütles ...

Kaubanduse müslide suhkrusisaldus on igapäevaseks söömiseks ka täitsa ulme suures osas, aga need krõbinad piimaga on sama hea kui suhkrusai suhkrupiimaga. Inimesed ilmselgelt ei mõtle, mida nad söövad ja mida lastele söödavad...

mutukamoos ütles ...

Nii, mitte, et ma propageeriks krõbinate söötmist... Aga kui on röstimata müsli kuivatatud puuviljade ja pähklitega ja pakil peal kirjas, et ei ole lisatud suhkrut - siis ju on suht ok? Või on mul midagi kahe silma vahele jäänud.

Thredahlia ütles ...

Ei, siis muidugi pole lisatud suhkrut, kui seda kirjas pole :) Ja ikka on ok. Röstimata kujul mulle puhtsubjektiivselt ei maitseks - ma isegi oma kaerahelbeta seemne-pähkisegu röstin ja siinsamas on üks röstitud müsli retsept, ka täitsa suhkruga, aga iga asi pole ka iga päev söömiseks. Seepärast äkki olen igasugu krõbedaid ja magusaid müslilisi sattunud aeg-ajalt käes keerutama ja lugema.

Suhkur, suhkur, suhkur on suhkur on suhkur, AGA toitumisega on nii, et kõige narrim on menüüd mitte muuta ja asendada mõni asi küsitavalt tervislikumaga (nt valge suhkur toorsuhkruga, nisujahu gluteenivabaga) ja loota suurt efekti tervisele, kaalule vms. Tegelikult on ikka hoopis vastupidi, et menüü peaks olema valdava osa ajast ja vähemalt põhisöögikordade osas (meil hommik ja õhtu) kehasõbralik ja siis pole igasugusest aeg-ajalt patustamisest üldse midagi hullu, kuni seda suudetakse kontrollida.

Postita kommentaar